vineri, 30 ianuarie 2015

test evaluare limba romana ortograme, substantive, verbe

Nume__________________                           Data_________________

Test de Evaluare
Limba romana

1.Alegeţi forma corectă a cuvintelor subliniate:
·                    Într-o / Întro zi, Niculae sa / s-a întâlnit cu Ionică.
·                    Pepenii iau / i-au făcut cu ochiul lui Niculae.
·                    Niculae s-a / sa gândit să fure un pepene.
·                    Poeta va/v-a înfăţişat o întâmplare plină de învăţăminte.
·                    Vulpea pândea în tufiş, doar va/v-a putea prinde o gâscă grasă.
·                     ¾ Vulpe, n-ai/nai să prinzi vreo gâscă! îi spune Ilenuţa.
·                     ¾ Să ştii că nai/n-ai ruşine! adăugă îndârjită şi Catincuţa.
·                    Ionel canta foarte bine la nai / n-ai.


2.Formuleazǎ câte o propoziţie utilizând cuvintele : ``va``, ``v-a``, ``n-ai``, ``nai``.
.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................................................................................................................................

3.Explicati urmatoarele cuvinte:
Bumb –
Tuci –
Explorator –
Ranita –
Sura –

4.Găseşte antonime pentru cuvintele:
lungi - ___________                                  tinereţe - _______________
noapte - _________                                   a pierde - _______________
palid - ______________                            a înceta - _______________


5.Realizează acordul între adjectivele din paranteze şi substantivele determinate:
„Sus pe culme bradul (verzi) _____________
Sub zăpada (albicioase)___________
Printre negură (se perd) ___________

6.Uneşte cuvintele cu sens asemănător:
hrană                                                   proprietarul
s-a întors                                             costisitoare
stăpânul                                               merinde
feciorului                                             a venit
scumpă                                                fiului
7.Subliniaza si analizeaza substantivele si verbele din fragmentul de mai jos:

Un baietel s-a jucat si a spart niste cesti scumpe. Nu l-a vazut nimeni, dar acesta a marturisit mamei lui ca a spart ceasca si ca va indrepta greseala.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


8.Redactează o compunere,având ca sprijin desenele.Daţi un titlu potrivit compunerii.

scrie-i%20lui%20mos%20craciun

Ce-scrisoare-lunga-citeste-Mosul
Mos Craciun pe horn-imagine de colorat


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu