duminică, 1 februarie 2015

test de evaluare limba romana 16, clasa a IV-a

                                                                                                     Nume :
                                                                                                     Data :
 
                                                  Test de evaluare

 1.Subliniati pronumele personale din urmatoarea lista de cuvinte :

    Noua , cel , var , sar , m- , lui , care , dumnealui , cel , -l , nor , lor , voua , ei , ele , sar , v- , dumneavoastra .


2.Subliniati si analizati pronumele din textul urmator :

   A venit mandra Primavara . Ea a invaluit campiile cu verde crud , pasarelele zboara jucause. Noi am iesit in campie si le privim cum zboara pe inaltul cer. Ele sunt prietenele mele si vor sa mergem sa alergam mieluseii. Eu am hotarat ca nu e tocmai un lucru bun si nu m-am dus. Stapanul cardului a venit si le-a certat.Lor le-a parut rau.


3.Subliniati forma corecta a pronumelui , din propozitiile urmatoare :

     El este cel / ce-l care ma / m-a lovit cu mingia.
    Cel / ce-l intereseaza pe el daca voi merge sau / s-au nu la / l-a spectacol.
    Lam / l-am certat pentru nota pe care a luat-o.
    Sami / sa-mi spui ce tema va / v-a dat pentru maine.
    Sai / sa-i spui ca nuti / nu-ti voi ascunde adevarul.


4.Completati spatiile libere cu pronume personale :

  ……. voi merge la padure.      …….. am plecat de dimineata .
……… ati cantat foarte frumos.    …….. le-a placut cum ati cantat .
M-am suparat. Asa ca …….. nu veni la mine . …….. doi vom avea multe de discutat.  ……… ne vor asculta parerile . Pe …………… ma deranjeaza vorbele ……….. .



5.Alcatuiti propozitii cu urmatoarele cuvinte : cel , ce-l , le , li , dansa , lui .

Un comentariu: