duminică, 1 februarie 2015

test de evaluare limba romana 19, clasa a IV-a

                                                                                                      Nume :
                                                                                                      Data : 

                                                              Test de evaluare limba romana 

1.Alcatuiti propozitii cu urmatoarele cuvinte si expresii : toana , haihui , a-si face mendrele , straja , miazanoapte.


2.Subliniati si analizati numeralele si pronumele din textul urmator :
 Eu am cumparat de la el 10 kilograme de cartofi , iar a doua oara m-am intors sa mai iau 2 kilograme de banana.Voi veti veni la noi sa serviti salata de fructe facuta de mama mea.Le voi trimite si vecinilor mei sa guste pentru prima data.


3.Transformati urmatorul dialog in povestire :
    „Odata se intalni cucul cu un mierloi scapat din colivie .
-          Bine te-am intalnit , zise cucul catre mierloi , ia spune-mi ce zice lumea de cantecele noastre?
-          Numai bine!zise mierloiul .
-          De privighetoare ce zice ?
-          Hmm , pe ea o lauda toata lumea .
-          Toata lumea ! Dar pe ciocarlie ?
-          Si pe ea o lauda lumea , dar cam pe jumatate . “


4.Realizati corespondenta intre numeralele si substantivele date :

Treizeci si sapte                                                 persoana
Al treisprezecelea                                              de portocale
A douazeci si doua                                            concurent 



5.Elaborati planul unei compuneri , avand drept suport schimbarile petrecute in anotimpul primavara .   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu