Numele şi prenumele: ……………………… Data:.......................
Test de evaluare
Limba romana
1.
Alcătuiţi propoziţii cu următoarele cuvinte: merinde, livadă, cofeturi,înfiptă.
.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
2.
Găsiţi cuvinte:
a) cu acelaşi sens: b) cu sens opus:
a
se lămuri - mâhnit - ;
fidelitate
- adevărat - ;
ocrotitor
- a aduna - ;
3.
Realizaţi acordul subiectului cu predicatul:
Voi
şi alpiniştii (escalada – viitor)
acest versant.
.
Noi
împreună cu prietenii noştri (a pleca
– prezent) în tabără.
.
Scoicile
(a străluci – trecut) în nisipul
fierbinte.
.
Eu,
tata şi sora mea (a juca – trecut)
tenis.
.
Vânătorii
( a împuşca – trecut) ursul.
.
4. Subliniati
si analizaţi părţile principale de propoziţie:
Vecinul, eu şi Azor alergăm pe câmpie.
La munte vor merge ei.
A cumparat multe dulciuri.
Trandafirii si lalelele sunt florile mele preferate.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
5.În
compunerea următoare vi se dau introducerea şi încheierea. Redactaţi cuprinsul
compunerii în care să folosiţi şi dialogul. Daţi compunerii un titlu potrivit.
………………………………………….
Era o dimineaţă frumoasă
de primăvară. Azorel stătea tolănit lângă cuşcă şi privea mirat la puişorii
care ciuguleau de zor firicelele fragede de iarbă.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...................................................................................................................................................................
După această ispravă , Azorel stia că
trebuie să fie mereu atent şi să-i apere. Erau cu toţii o mare
familie !
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu