miercuri, 19 noiembrie 2014

test de evaluare de final de semestru I, clasa a IV-a

NUMELE: _____________________________             DATA:_________________________

TEST DE EVALUARE

Citeşte textul de mai jos pentru a răspunde următoarelor cerinţe:
“M-am dus într-o zi la Stardi, care locuieşte peste drum, de şcoală şi văzându-i biblioteca am simţit că sunt ros de invidie.
El nu e câtuşi de puţin bogat şi nu-şi poate cumpăra multe cărţi, dar păstrează cu foarte multă grijă, atât cărţile de şcoală cât şi pe cele dăruite de părinţii lui , iar toţi banii primiţi îi pune deoparte şi îi cheltuieşte la librărie: în felul acesta şi-a alcătuit o mică bibliotecă.
Pentru el, când cumpără o carte nouă , e o sărbătoare să-şi treacă mâna peste ea ca o mângâiere, să o pună la loc şi să o reia apoi ca să o privească din nou pe toate părţile şi să aibă grijă ca de o comoară.
La un moment dat intră în cameră tatăl său, care este scund şi îndesat ca şi fiu-său , cu un cap mare  ca la lui.
Eu nu înţeleg: Stardi talentat nu e, maniere frumoase nu are, are o figură cam caraghioasă şi totusi mă intimidează.
Tatăl meu mi-a răspuns:
-          Fiindcă are un caracter dârz!
Eu am adăugat:
-          Într-un ceas cât am stat la el, n-a spus mai mult de cincizeci de cuvinte, nu mi-a arătat o singură jucărie, nu a râs o dată măcar şi , totuşi, m-am simţit bine.
Şi tata mi-a răspuns :
-          Fiindcă îl stimezi!”
                                   ( Biblioteca lui Stardi, de Edmondo de Amicis) 
1.      Scrie care sunt: spaţiul,, timpul  şi personajele.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
2.       Identifică in text trăsăturile fizice ale tatălui lui Stardi.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.      Realizează în 5-6 rânduri caracterizarea lui Stardi , identificând trăsăturile sufleteşti:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4.      Analizează  cuvintele subliniate:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5.Alcătuieşte propoziţii folosind cuvintele : n-are, n-aţi, n-au, n-ai, n-am, n-a.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________

6.Alcătuieşte o compunere care să conţină următoarele cuvinte : lectură, carte , lecturi interesante, comoară, cititori, bibliotecă, vis, personaj. Dă-i un titlu potrivit:                                    
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu