NUMELE:
_____________________________
DATA:_________________________
TEST DE
EVALUARE
Citeşte
textul de mai jos pentru a răspunde următoarelor cerinţe:
“M-am dus într-o zi la Stardi, care locuieşte peste drum, de
şcoală şi văzându-i biblioteca am simţit că sunt ros de invidie.
El nu e câtuşi de puţin bogat şi nu-şi poate cumpăra multe cărţi, dar
păstrează cu foarte multă grijă, atât cărţile de şcoală cât şi pe cele
dăruite de părinţii lui , iar toţi banii primiţi îi pune deoparte şi îi
cheltuieşte la librărie: în felul acesta şi-a alcătuit o mică bibliotecă.
Pentru el, când cumpără o
carte nouă , e o sărbătoare să-şi treacă mâna peste ea ca o mângâiere,
să o pună la loc şi să o reia apoi ca să o privească din nou pe toate părţile
şi să aibă grijă ca de o comoară.
La un moment dat intră în cameră tatăl său, care este scund şi îndesat ca şi fiu-său , cu un cap mare ca la lui.
Eu nu înţeleg: Stardi talentat nu e, maniere frumoase nu are, are o
figură cam caraghioasă şi totusi mă intimidează.
Tatăl meu mi-a răspuns:
-
Fiindcă are un caracter dârz!
Eu
am adăugat:
-
Într-un ceas cât am stat la el, n-a spus mai mult de cincizeci de cuvinte,
nu mi-a arătat o singură jucărie, nu a râs o dată măcar şi , totuşi, m-am
simţit bine.
Şi
tata mi-a răspuns :
-
Fiindcă îl stimezi!”
( Biblioteca lui Stardi, de
Edmondo de Amicis)
1. Scrie care sunt: spaţiul,, timpul şi personajele.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
2. Identifică
in text trăsăturile fizice ale tatălui lui Stardi.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Realizează în 5-6 rânduri caracterizarea lui
Stardi , identificând trăsăturile sufleteşti:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Analizează
cuvintele subliniate:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
|
5.Alcătuieşte propoziţii folosind cuvintele : n-are, n-aţi, n-au, n-ai, n-am,
n-a.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
|
6.Alcătuieşte o compunere care să
conţină următoarele cuvinte : lectură, carte , lecturi interesante,
comoară, cititori, bibliotecă, vis, personaj. Dă-i un titlu potrivit:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
|
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu