miercuri, 19 noiembrie 2014

Evaluare educatie civica, clasa a IV-a

Nume______________________________                               Data_____________________

TEST DE EVALUARE
Educatie civica


1 .Scrie DA în dreptul propoziţiei adevărate şi NU  în dreptul celor neadevărate.

·         Dacă un om bătrân îi cere unui copil să-l ajute să traverseze strada, înseamnă că nu i se respectă acestuia drepturile.
·         UNICEF apără drepturile copiilor din întreaga lume.  
·     Şi în România trebuie respectate drepturile copilului.       


2. Scrie in dreptul fiecarei propozitii: drept sau indatorire in functie de ceea ce se potriveste:

Orice elev poate folosi baza materială a şcolii.
Fiecare elev trebuie să nu distrugă baza materială a şcolii.                       
Elevii trebuie să frecventeze cu regularitate cursurile.                           
Fiecare elev poate să meargă în tabere, excursii, drumeţii.


3. Stabileşte corespondenţa  între situaţiile din coloana din stânga şi acele drepturi ale copilului care au fost  încălcate , din coloana din dreapta :

Situaţie

 

Drepturi ale copilului încălcate

1.Un elev nu primeşte îngrijire medicală la nevoie
           Dreptul la asociere
2.Unui copil nu i se permite să se joace afară

            Dreptul la recreere
3.Copiilor de altă religie nu li se permite să înveţe la şcoala ta
            Dreptul de a fi protejat împotriva violenţei şi abuzurilor
4.Unor şcolari li se interzice să scrie articole într-o revistă
            Dreptul de a-ţi exprima opinia
5.Un elev din clasa a III-a este bătut de părinţi
      dacă nu munceşte cât I se pretinde
            Dreptul la învăţătură
6.Unor copii din clasa a IV-a li se interzice să se joace împreună
             Dreptul la sănătate
             Dreptul de a-şi practica religia


4 . Realizează corespondenţe între drepturi şi îndatoriri, numerotând corespunzător:

                   drepturi                                                           îndatoriri
     1. dreptul la informare culturală, la lectură                 îndatorirea de a nu fi violent
   
    2. dreptul de a fi protejat împotriva violenţei               îndatorirea de a respecta cartea
   
    3. dreptul de a avea o familie                                        îndatorirea de a respecta instituţiile sanitare
                                                                                           şi personalul sanitar
    4. dreptul la sănătate                                                      îndatorirea de a frecventa şcoala                                                    
   
    5. dreptul la educaţie                                                      îndatorirea de a respecta programul familiei


5.Descoperă, apoi scrie îndatoririle copilului, sugerate în următoarele enunţuri :

    • Mihai studiază, cu multă plăcere, în biblioteca şcolii.


    • Matei şi Ahmed sunt colegi de clasă şi prieteni. Unul este român, iar
celălalt este arab. Matei îl ajută pe Ahmed în pregătirea temelor la Limba română.


    • Ana ţine seama de sfaturile părinţilor ! Ei sunt încântaţi de atitudinea copilului.


    • Ionel salută întotdeauna cunoscuţii pe care îi întâlneşte, iar în mijloacele de
transport cedează locul său pe scaun persoanelor în vârstă.
___________________________________________________________________________


6.Alege un drept şi alcătuieşte o compunere din care să reiasă dreptul pe care l-ai ales.

………………………………………………….


…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu