Nume ___________________________ Data ________________
TEST DE EVALUARE
Limba romana
1. Se dă textul:
„Apropiindu-se de lumina
licuriciului, cunoscu că se află lângă o scorbură de răchită bătrână.
Pletele lungi ale ramurilor cădeau către ea şi se clătinau alene.
- Asta-i o casă foarte bună, mormăi Patrocle.
Atunci Lizuca îşi ceru voie de
la răchită:
- Mătuşă răchită, şopti ea cu
sfială, ne dai voie să intrăm în casă la mata?
Răchita o mângâie
lin şi-i dădu drumul în scorbură.”
(Mihail Sadoveanu, Dumbrava minunată)
a. Împarte textul în fragmente şi alcătuieşte planul
simplu de idei:
_______________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
b. Povesteşte textul pe baza planului de idei pe care
l-ai întocmit:
_______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
c. Precizati:
·
titlul.......................................................................................................................
·
autorul
textului......................................................................................................
·
locul desfășurării
acțiunii........................................................................................
·
personajele.................................................................................................................
2. Găseşte sinonime pentru
cuvintele:
povaţă =
_________________ a pândi = _________________
a cosi =
_________________ a plăsmui = _______________
costelivă =
_________________ hidoşenie = ________________
safir=
______________________
columna=_________________
isprava =
____________________
dihanie= _________________
3. Găseşte antonime pentru cuvintele:
lungi -
______________
noapte -
_____________ a pierde - _______________
sincer -
______________ a arunca - _______________
4. Analizează cuvintele
subliniate din textul dat:
............................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
5. Completează in
paranteze semnele de punctuaţie
corespunzătoare:
Diana
stătea la masa de lucru şi învăţa(
)
Mama
întrebat-o( )
( )De ce eşti necăjită( ) Diana(
)
( )Nu pot învăţa( ) răspunse ea.
6. Alcătuieşte patru
enunţuri folosind cuvintele v-a şi va; nai şi n-ai
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
7. Recunoașteți operele
literare din care fac parte fragmentele și realizați corespondența:
a.
„- Aș vrea să știu de ce vă
scoateți pălăria
de pe cap de câte ori trec eu pe
drum?” ___Prințul
fericit
b.
”- Cum să nu plâng? Am
înghițit un explorator,
___Sfatul degetelor
cu pușcă și cu raniță cu tot!...”
c.
”Hai la muncă să ne strângem/ Toți
uniți...” ___Povestea crocodilului
d.
”- Nu te speria, puiul meu, nici mâine nu
vor care
plângea
veni la secerat ovăzul!”
__Pălăria Omului-de-zăpadă
e.
” Din răutatea
viețuitoarelor, zbură gingașa libelulă.”
f.
”S-a gândit că pentru masă/
N-ar strica o gâscă grasă...” ___Cumătra
vulpe
g.
”- Pe vremea când eram în
viață și aveam inimă de ___ Prepelița și puii ei
om nu plângeam.”
___ După asemănarea lor
8.a) Alege varianta
corectǎ şi tai-o pe cea greşitǎ :
Chiriac sa\s-a
gândit sǎ meargǎ în
vizitǎ la bunica sa/s-a
. El îi
ia\i-a un
frumos buchet de
zambile , fiindcǎ ia\ea iubeşte mult
florile . Bunica ia\i-a mulţumit
şi sa\s-a bucurat cǎ îl
vede . Ea sa\s-a gândit cǎ întro\într-o zi
va merge la
şcoalǎ sǎ vadǎ
ce note are
nepotul ei\iei . Chiriac ia\i-a
zâmbit mulţumit.
b) Completeazǎ ortogramele
potrivite : sa\s-a , ia\i-a
, la\l-a , într-o\într-un.
a) Vulpea ______ gândit şi ____ invitat
pe cocor ____
masǎ .
b )_______ zi, tatǎl ___
luat pe
Traian ___ pescuit . El ____ dat undiţa ____ şi ___ învaţat sǎ
pescuiascǎ . Peştele îl puneau ________ coş de
rǎchitǎ .
Traian ___ un cârlig mai
mare şi îl
pune ______ în undiţǎ . Deodatǎ bǎiatul___ strigat pe
tatǎl sǎu:
- Tatǎ , uite ce peşte
am prins !
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu