miercuri, 19 noiembrie 2014

Evaluare romani cu care ne mandrim Clasa a IV-a


.................................................                                                                     ......................
Clasa a IV- a A
TEST
LIMBA  ROMÂNĂ


1. Dictare :
...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................ ..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

2. Numeşte o personalitate istorică sau culturală a poporului român care te-a impresionat. Motivează alegerea făcută referindu-te la trăsăturile morale ale acesteia.
...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................. .........................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................

3.      Realizează  corespondenţa: 
             
1
Creatorul îşi şlefuia îndelung operele de alamă până ce acestea parcă prindeau viaţă.



GEORGE   ENESCU
2
 Îşi strânse oastea risipită şi alungă duşmanii, dovedind prin fapte că-şi iubeşte ţara mai presus de propria viaţă.



CONSTANTIN
BRÂNCUŞI
3
 Atras şi fermecat de muzica populară românească, nu a uitat niciodată frumoasele tradiţii ale poporului său, pe care le-a făcut cunoscute în toată lumea prin creaţiile sale muzicale.



ŞTEFAN CEL MARE


4. Găseşte cuvinte cu acelaşi înţeles :

scripcar = ……………………          victorie= …………………         a examina = ……………………
tainic     = ……………………          destin = …………………          a şlefui     = …………………….
ilustru  = ……………………            orologiu   = ………………        indulgenţă = ……………………

5.Alcătuieşte enunţuri cu sensurile diferite ale  cuvântului  vii .
...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................

6. Scrie cuvinte cu înţeles opus :

a supăra - .........................                            laş - .............................                      
puternic  - ..........................               a se opri - ......................
a deschis - .........................
                       
7. Taie varianta gresita:

  • Ştiu  cel / ce-l încântă cel / ce-l mai mult .

  • Tu esti cel / ce-l   mai/ m-ai  cuminte copil din clasă .

·        Când va / v-a pleca îşi va / v-a  lua rămas bun .

  • El va / v-a promis că  va / v-a merge cu voi .

  • Naţi / N-aţi şters mobila pentru că nau / n–au lăsat ce trebuie .


8. Completează spaţiile punctate cu pronumele personale potrivite:
                             
a) ....... cânt la pian.                                    b) ....... când vei ajunge?
c) La uşă a bătut ……………. .                            d) Pe  …….. v-am văzut ieri.
e) ….. au rochii noi .                                      e) ……. suntem  în clasa a III –a .

9. Completează spaţiile punctate cu pronumele personale de politeţe, care să fie la numărul şi persoana specificate în paranteză:
·        Îi vom invita la  petrecere şi  pe    ......................................... .
(persoana a III-a, numărul plural)
·        ..........................................................  mi-ai dat sfatul potrivit.
(persoana a II-a , numărul singular)
·        ................................................. este noul nostru vecin.
      (persoana a III-a , numărul singular)


10. Subliniaza si analizează pronumele personale şi pronumele personale de politeţe din propoziţiile următoare :
·        El este câştigătorul concursului.
·        Noi privim pe fereastra trenului  munţii înzăpeziţi.
·        - Dumneavoastră, doamna învăţătoare, ne daţi numai  sfaturi bune !
·        Dumneaei desenează foarte frumos.
·        - Ai vrea să mergi şi tu la spectacol ?






Dictare:
 „De când ţine el minte, Jurjac doreşte să cânte. Şi iată că, atunci când a împlinit patru ani, părinţii îi dăruiesc o vioară mică. Băiatul se bucură şi încearcă s-o facă să cânte, însă vioara scoate doar un zbârnâit metalic. Cu ochii în lacrimi, copilul i-o dă tatălui său :
-         Cântă tu, tată !
Dar tata râde şi i-o dă îndărăt :
-         Ia-o, George, e jucăria ta !
Cu mâini tremurătoare, ia jucăria-vioară şi o aruncă drept în foc. El nu vrea
să se joace de-a muzica. Nu ! El vrea să cânte cu adevărat. ”
                                      („George Enescu” – după Viorica Huber)




Competenţe  evaluate
Competenţă  formată
Competenţă  care  necesită  antrenament  pentru  consolidare
Competenţă  aflată
  în  curs  de  formare
Competenţă  nerealizată
1) Scrierea corectă a unui text după dictare, respectând regulile  de ortografie şi punctuaţie şi aşezarea textului în pagină




2)  Povestirea  în  scris  a  unui  fragment




3) Recunoaşterea     personalităţilor
   prezentate




4) a) Enumerarea unor personalităţi culturale sau istorice ale poporului român




         b) Argumentarea alegerii




5)  Identificarea unor cuvinte cu înţeles asemănător pentru cele date




6) Identificarea sensurilor unui cuvânt şi alcătuirea unor propoziţii cu sensurile diferite ale acestuia




7)  Identificarea unor cuvinte cu sens opus celor date




8) Transcrierea unor enunţuri alegând forma corectă a unor cuvinte





                                   







                                                              


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu