miercuri, 19 noiembrie 2014

Test de evaluare limba romana 3, Clasa a IV-a

Nume ___________________________                                             Data ________________ 

TEST DE EVALUARE
Limba romana
1. Se dă textul:
        „Apropiindu-se de lumina licuriciului, cunoscu că se află lângă o scorbură de răchită bătrână. Pletele lungi ale ramurilor cădeau către ea şi se clătinau alene.
        - Asta-i o casă foarte bună, mormăi Patrocle.
        Atunci Lizuca îşi ceru voie de la răchită:
        - Mătuşă răchită, şopti ea cu sfială, ne dai voie să intrăm în casă la mata?
Răchita o mângâie lin şi-i dădu drumul în scorbură.”
                                                                                             (Mihail Sadoveanu, Dumbrava minunată)
                                                                                                                             
a. Împarte textul în fragmente şi alcătuieşte planul simplu de idei:
_______________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

b. Povesteşte textul pe baza planului de idei pe care l-ai întocmit:
_______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________

c. Precizati:
·          titlul.......................................................................................................................
·         autorul textului......................................................................................................
·         locul desfășurării acțiunii........................................................................................
·         personajele.................................................................................................................

2. Găseşte sinonime pentru cuvintele:
povaţă = _________________                            a pândi = _________________
a cosi = _________________                             a plăsmui = _______________
costelivă = _________________                        hidoşenie = ________________
safir= ______________________                     columna=_________________
isprava = ____________________                    dihanie= _________________

3. Găseşte antonime pentru cuvintele:
lungi - ______________                         
noapte - _____________                                    a pierde - _______________
sincer - ______________                                   a arunca - _______________

4. Analizează cuvintele subliniate din textul dat:

............................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................ ..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

5. Completează in paranteze  semnele de punctuaţie corespunzătoare:                                                                                                                                      
       Diana  stătea la masa de lucru şi învăţa(  )   
      Mama întrebat-o(  )
      (  )De ce eşti necăjită(  ) Diana(  )
      (  )Nu pot învăţa(  ) răspunse ea.

6. Alcătuieşte patru enunţuri folosind cuvintele v-a şi va; nai şi n-ai
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________ 
____________________________________________________________________________

7. Recunoașteți operele literare din care fac parte fragmentele și realizați corespondența:

a.      „- Aș vrea să știu de ce vă scoateți pălăria
              de pe cap de câte ori trec eu pe drum?”                                      ___Prințul fericit      
b.      ”- Cum să nu plâng? Am înghițit un explorator,                            ___Sfatul degetelor
    cu pușcă și cu raniță cu tot!...”
c.        ”Hai la muncă să ne strângem/ Toți uniți...”                                ___Povestea crocodilului 
d.       ”- Nu te speria, puiul meu, nici mâine nu vor                                                 care  plângea
    veni la secerat ovăzul!”                                                                   
                                                                                                      __Pălăria Omului-de-zăpadă
e.      ” Din răutatea viețuitoarelor,  zbură gingașa libelulă.”
f.       ”S-a gândit că pentru masă/ N-ar strica o gâscă grasă...”              ___Cumătra vulpe
g.      ”- Pe vremea când eram în viață și aveam inimă de                       ___ Prepelița și puii ei
               om nu plângeam.”                                                                       ___ După asemănarea lor

8.a) Alege varianta  corectǎ şi tai-o pe  cea  greşitǎ :
              Chiriac sa\s-a  gândit  sǎ meargǎ  în  vizitǎ la  bunica  sa/s-a . El  îi  ia\i-a  un  frumos  buchet  de  zambile , fiindcǎ  ia\ea iubeşte  mult  florile . Bunica ia\i-a  mulţumit  şi  sa\s-a  bucurat cǎ  îl  vede . Ea  sa\s-a  gândit  cǎ  întro\într-o  zi  va  merge  la  şcoalǎ  sǎ  vadǎ  ce  note  are  nepotul  ei\iei . Chiriac  ia\i-a  zâmbit  mulţumit.

b) Completeazǎ  ortogramele  potrivite : sa\s-a ,  ia\i-a ,  la\l-a ,  într-o\într-un.
             a) Vulpea ______ gândit şi ____ invitat  pe  cocor  ____  masǎ .
              b )_______  zi, tatǎl  ___ luat  pe  Traian ___ pescuit . El ____ dat  undiţa ____ şi ___ învaţat  sǎ  pescuiascǎ . Peştele  îl  puneau ________ coş  de  rǎchitǎ .
             Traian ___ un  cârlig  mai  mare  şi  îl  pune  ______ în  undiţǎ . Deodatǎ  bǎiatul___ strigat  pe  tatǎl  sǎu:
             - Tatǎ , uite  ce  peşte  am  prins !

                                                                                                               

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu